lefttop.jpgleftmiddle.jpg

Poinformuj znajomych o istnieniu strony, przez kliknięcie w link poleć nas.

rightmiddle.jpg

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w twojej szkole - zapisz się na naszą listę mailingową.

kalendarium
Czwartek, 2017-09-21
Imieniny:
Darii, Mateusza
leftbottom.jpg
Logo BIP
http://zsszkotowo.szkolnastrona.pl/index.php?p=m&idg=mg,24
http://zsszkotowo.szkolnastrona.pl/index.php?p=m&idg=mg,26,181
https://www.facebook.com/zsszkotowo/
http://www.polskisport2024.pl/
http://www.zachowajrownowage.pl/
Jesteś tu: » Strona startowa » Historia szkoły

 

 

   Publiczna Szkoła Powszechna w Szkotowie rozpoczętą swoją działalność z chwilą zakończenia II wojny światowej.

 

   W 1951 roku został przeprowadzony właściwy remont budynku. W latach 1955-57 utworzono pierwsze koło artystyczne. Natomiast w latach 1960-61 powstał Szkolny Klub Sportowy. W tym czasie też został zorganizowany punkt dentystyczny. W latach 1955-56 powołano do życia ognisko przedszkolne. W roku szkolnym 1966-67 z braku pomieszczeń lekcje prowadzone były w świetlicy gromadzkiej i w tzw. Agronomówce. Wówczas powstało ognisko muzyczne i rozpoczęła działalność drużyna harcerska. 

 

    W styczniu 1973 roku szkoła otrzymała miano Gminnej Szkoły Zbiorczej. W latach 1976-78 w placówce- obok już istniejących- powstały nowe organizacje, tj. PCK i Spółdzielnia Uczniowska.

 

    Od sierpnia 2004 roku kierowanie szkołą przejęła pani Dorota Soliwoda. Swoją pracę rozpoczęła od działań promujących szkołę. Każde najmniejsze wydarzenie było opisywane i publikowane w prasie lokalnej. Promowano przede wszystkim uczniów, ich zdolności, umiejętności i zainteresowania; nawiazując współpracę ze szkołami miejskimi powiatu nidzickiego. W tym czasie nadano także rangę Festiwalowi Piosenki Religijnej, przekształcając go w Warmińsko-Mazurski Festiwal Piosenki Religijnej.

 

    W roku 2007 pani dyrektor uzyskała nowe komputery w ramach konkursu pod hasłem „Językowa szkoła w sieci”, zorganizowanego przez Gazetę Olsztyńska i Michalin. Lata 2005-2007 to dla uczniów czas wielu sukcesów i wyróżnień w konkursach powiatowych, międzyszkolnych i ogólnopolskich. W szkole rozpoczął działalność teatr „Matylda” i zespół wokalny „Rubikon” oraz Klub Europejski „Dzieciaki z Europaki”. Rozpoczęło się nauczanie języka mniejszości niemieckiej, a do kalendarza roku szkolnego włączono Dni Kultury Niemieckiej i Europejskiej. W tym okresie umocniła się współpraca ze środowiskiem lokalnym i instytucjami pozarządowymi.

 

    We wrześniu roku szkolnego 2007-2008 uroczyście nadano szkole imię ks. Jana Twardowskiego.

 

Szkoła się rozwija i może być tylko lepiej.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





WIZJA SZKOŁY

 

 

 

     Nasza szkoła jest miejscem, w którym nauczanie, uczenie się stanowi radosne przeżycie dla uczniów i nauczycieli.

 

     Pomagamy każdemu uczniowi rozwinąć swoje zdolności na miarę jego własnych możliwości.




MISJA SZKOŁY


     Nasza szkoła jest placówką, w której każdy uczeń:


    • zostaje przygotowany do nauki na wyższym etapie,
    • nauczy się uczyć,
    • opanuje umiejętność korzystania ze źródeł informacji (w tym komputer , Internet),
    • pozna swoje słabe i mocne strony, dzięki czemu będzie wiedział jak zaplanować dalszą edukację na miarę posiadanych możliwości,
    • nauczy się społecznie akceptowanych zachowań, które ułatwią mu podejmowanie współpracy z innymi,
    • zostanie wychowany w oparciu o wartości uniwersalne oraz w duchu tradycji swojego miejsca pochodzenia.
    • szkoła aktywnie włącza się do działań na rzecz środowiska wspomagając ją w rozwiązywaniu lokalnych problemów, dzięki czemu ma podstawę do zwracania się z prośbami o pomoc wtedy, gdy jej sama potrzebuje.




MODEL ABSOLWENTA

 


     To sprawia, że szkołę opuszczą absolwenci, którzy:


    • umieją korzystać ze źródeł informacji,
    • przyjmują odpowiedzialność za planowanie, organizowanie oraz ocenianie własnej nauki,
    • znają swoje słabe i mocne strony,
    • znają podstawowe normy współżycia społecznego,
    • umieją wartościować zachowania własne i innych.